Pengetahuan tidak akan cukup melainkan dengan mengamalkannya.. Kemahuan juga tidak akan cukup melainkan dengan kita mengerjakannya..

Isnin, April 18, 2011

aKu...

fuh fuh fuh....
da lama gak la tak bukak benda ni..
Maklum la sibuk dengan macam2 urusan dunia..
Alhamdulillah skrg ni ada gak la masa siket untuk kita sama2 kongsi ilmu yang ada ni..
Kali ni saya nak k0ngsi siket la ilmu yang ada, bakat yang ada ni utk kita semua..
j0m, sama2 kita layaaannn......







Aku bukan pahlawan
hanya membantu ketika ada kesempatan
aku bukan yang paling baik
hanya berusaha untuk menjadi lebih baik dan terus baik

aku bukan tanpa dosa
hanya senantiasa berusaha menjauhi laranganNya
aku bukan tidak suci
hanya sekuat tenaga menjalankan perintahNya

aku bukan yang paling kuat
 
hanya memaksimalkan potensi, agar tak ada yang terlewat
aku bukan yang paling benar
hanya menguji dan mengoreksi apa yang ku yakini benar

aku bukan satu-satunya
 
hanyalah bahagian kecil dari UmatNya
aku bukan yang terhormat
hanya berusaha menjaga dan menambah tali silaturrahim di setiap saat

aku bukan yang sempurna
 
hanya mensyukuri potensi sempurna dariNya
aku bukan yang terpilih
hanya menjaga amanah, agar kelak mampu mempertanggungjawabkan di hadapanNya

sekali lagi ...
 
aku bukan yang layak dipandang tinggi
aku bukan yang layak memaksakan kehendak diri
aku bukan yang layak dipuji
aku bukan yang layak menghakimi

aku ...
 
Manusia tercipta tuk beribadah
Ibadah dengan berbahagi bersama UmatNya
Ibadah dengan menggali manfaat dan menyebarkannya
Ibadah dengan hanya menyembahNya dan Hanya keranaNya
dari yang sederhana, dari apa yang mampu
aku..., hanyalah manusia biasa 

Tiada ulasan:

Marilah Kita Duduk Sebentar

Ahlan Wasahlan..
Semoga dengan pengisian di dalamnya bisa merubah hati kita walaupun sedikit.. InsyaAllah!!

من أنا

Foto saya
sese0rang yang inginkan perubahan ke arah kebaikan di dalam dunia saya mahupun di dalam dunia 0rang lain.. masih belajar daripada melakukan kesilapan yang tidak lari daripada fitrah manusia.. hendak mengetahui dengan lebih lanjut sila add email/faceb0ok ini:- anuar_9@yahoo.com jazakallah

Masa Umpama Pedang

Luahkan Perasaanmu

Rakan Seperjuangan

Nasyeed Hangats

Recent Posts

Introduction

Recent Comments

Pages

Dikuasakan oleh Blogger.