Pengetahuan tidak akan cukup melainkan dengan mengamalkannya.. Kemahuan juga tidak akan cukup melainkan dengan kita mengerjakannya..

Rabu, April 28, 2010

Alam Baru Yang Dinantikan Telah Tiba Buatmu

Warkah ini saya tujukan khas kepada Amiruddin Husain yang telah meninggalkan alam bujangnya..


Selamat Pengantin Baru

Gembira apabila mendengar seorang rakanku sudah melangkahkan kakinya ke alam yang baru iaitu alam perkahwinan dan telah meninggalkan zaman bujangnya beberapa hari yang lalu. Pada mulanya agak terkejut jugalah jika nak bandingkan umurnya denganku tidak jauh beza. Umurnya baru sahaja nak masuk 22 Tahun dan masih lagi belajar.

Bagi saya, Alhamdulillah.. kerana sesuatu perkahwinan itu tidak menghalang faktor umur untuk kita mendirikan rumah tangga dan ini juga dapat menghalang seseorang itu daripada melakukan maksiat zina. Beginilah caranya untuk kita sebagai umat Islam yang faham akan maksiat zina, haruslah kita dengan menikahi perempuan yang halal agar terjaga keturunan kita.

Tak sangka pulak saya, tiba2 dengar berita dia dah kahwin!! Memang tidak dinafikan rakanku ini seorang yang jaga adab pergaulannya. Tak pernah c0uple, dating apatah lagi.. b0leh je kahwin.. Tak semestinya bercinta sebelum kahwin adalah jalan kepada alam perkahwinan. Selepas memasuki alam perkahwinan juga b0leh bercinta, malahan lebih ser0nok..

Itulah dia janji Allah S.W.T di dalam Kalamullah :-

"dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)."
(Surah An-Nur : 26)

kata2 dari hatiku buatmu :
"Walaupun sedih kerana tidak dapat menghadiri kenduri perkahwinanmu, ana tetap mend0akan yang terbaik buatnmu"

sem0ga selepas ini kamu akan menjadi se0rang suami c0ntoh yang terbaik seperti Rasulullah S.A.W..

Tiada ulasan:

Marilah Kita Duduk Sebentar

Ahlan Wasahlan..
Semoga dengan pengisian di dalamnya bisa merubah hati kita walaupun sedikit.. InsyaAllah!!

من أنا

Foto saya
sese0rang yang inginkan perubahan ke arah kebaikan di dalam dunia saya mahupun di dalam dunia 0rang lain.. masih belajar daripada melakukan kesilapan yang tidak lari daripada fitrah manusia.. hendak mengetahui dengan lebih lanjut sila add email/faceb0ok ini:- anuar_9@yahoo.com jazakallah

Masa Umpama Pedang

Luahkan Perasaanmu

Rakan Seperjuangan

Nasyeed Hangats

Recent Posts

Introduction

Recent Comments

Pages

Dikuasakan oleh Blogger.